چگونه پشتیبانی شبکه می تواند در توسعه سازمانی موثر باشد؟
امروزه سازمان ها و شرکت های بسیاری در حوزه های مختلفی تلاش میکنند که کسب و کار خود را توسعه دهند. اما دیگر فرآیند کارها به شکل دفتری انجام نمی شود. همه سازمان ها برای تسریع فرآیندهای خود از شبکه های کامپیوتری استفاده میکنند. امروزه شبکه های اینترنتی به نحوی بستر کسب وکارها محسوب می شوند. هدف از راه اندازی شبکه ایجاد ارتباط آسان میان کارمندان و بهینه سازی فرآیندهای اداری است. اما همانند هر مساله ای در تکنولوژی شبکه ها نیز با چالش هایی روبروست.
این مساله هنگامی مهم می شود که مدیران شرکتها و سازمان ها بدانند چه اطلاعات مهمی در بستر شبکه در حال تبادل است و اگر این اطلاعات به دست رقبا یا هکرها برسد، سازمان با چه بحرانی روبرو می شود.
بیایید از این نگاه بررسی کنیم!
شما به عنوان مدیر همیشه در تلاشید که سازمانتان در بهینه ترین شکل خود باشد یعنی کمترین هزینه را در بیشترین بازدهی داشته باشید و کارهایی که در سازمان شما در حال انجام هستند در سریع ترین و درست ترین شکل ممکن انجام شوند.
پیش نیاز این مساله ارتباط مستحکم و روان درون سازمانی میان کارمندانتان است. اما برای بسیاری سوال می شود که چگونه؟ برای این که فرآیند بهینهای در سازمانتان در جریان داشته باشد ابتدا باید کارمندان شما کارهایشان را بهینه و با صرف وقت درست انجام دهند. اما در بسیاری از مواقع می بینید که کارمندان شما دقیق کار می کنند اما بازهم فرآیند های سازمانی شما بهینه انجام نمی شوند.
همه ما نام شبکه کامیپوتری را زیاد شنیده ایم و تا حدودی از اهمیت آن برای رشد کسب وکارها آگاهیم. اما در این مقاله قصد داریم به بررسی معیارهای شرکتی بپردازیم که پشتیبانی شبکه خود را به آن خواهیم سپرد. برای این که بدانید چگونه بهترین شرکت پشتیبانی شبکه را انتخاب کنید تا انتها این نوشتار را بخوانید.
اگر شما به عنوان مدیر عامل یک سازمان خدمات پسیو شبکه خود را به یک شرکت متخصص در خدمات پسیو سپرده باشید؛ در اصل پشتیبانی شبکه خود را نیز به آن شرکت سپرده اید. چرا که این موارد به یک دیگر پیوسته هستند.
پشتیبانی شبکه گام دوم در راه اندازی کامل شبکه سازمان شما است. همه ما میدانیم داشتن یک تیم پشتیبانی شبکه و سختافزار برای کسبوکار چقدر مهم است و همچنین باعث افزایش بهره وری آن شرکت خواهد بود. ، هزینههای ناشی از خسارات احتمالی و نداشتن یک تیم پشتیبان شبکه به مراتب بیشتر از هزینههای داشتن یک تیم پشتیبانی و نگهداری شبکه است. مانیتورینگ و تعمیر و نگهداری شبکه کامپیوتری و مشکلات نرم افزاری و سختافزاری باید بهصورت لحظهای و مستمر چک شود.
پس از برون سپاری پشتیبانی شبکه به شرکت پشتیانی شبکه میتوانید از سلامت شبکه خود اطمینان حاصل کنید .
تعریف پشتیبانی شبکه چیست ؟
پشتیبانی شبکه را می توان مجموعه ای از فعالیت ها در حوزه خدمات شبکه های کامپیوتری تعریف کرد. پشتیبانی شبکه در جهت حفظ و نگهداری و رفع مشکلات شبکه صورت می گیرد.
مشکلات شبکه ای شما ممکن است گاهی سخت افزاری، ساختاری و گاهی نرم افزاری باشد. در سطح سخت افزار مانند مشکلاتی که در سرورها یا تجهیزات شبکه ای شما رخ می دهد و گاهی در پسیو شبکه مانند کابل شبکه، ترانک شبکه، رک ها و پچ پنل است. گاهی هم ممکن است مشکلات شبکه ای سازمان شما در سطح نرم افزاری مانند کلاینت ها و سرورها باشد.
پشتیبان شبکه باید بتواند تمامی این مسائل را در هر سطحی که است رفع کند. حتی اگر مشکلی هم پیش نیاید پشتیبان شبکه موظف است آن ها را حفظ و نگهداری کند تا این مشکلات رخ ندهد.
اما باید بگویم رشد و نفوذ سریع فناوری شبکههای کامپیوتری در تمامی کسب و کارها موجب شده است که کلیه مجموعهها از جمله شرکتها و سازمانها برای حفظ و نگهداری سیستمهای کامپیوتری و تجهیزات شبکه خود با مشکلات و دغدغههای روبرو باشند. بسیاری نیز توانایی حل مشکلات حوزه پشتیبانی سیستمهای کامپیوتری ندارند و از طرفی امکان استخدام نیروی متخصص و ماهر را ندارند. از این رو نیاز به شرکت پشتیبان شبکه به شدت احساس میشود. این شرکتها با قراردادهای پشتیبانی بلندمدت و کوتاهمدت، در بخش پشتیبانی شبکه میتوانند بسیاری از مشکلات شرکتها را در این خصوص بر طرف نمایند.