چگونه با پشتیبانی شبکه میتوان به راندمان سازمان ها افزود؟
پشتیبانی شبکه به خدمات نگهداری شبکه برای حفظ پایداری شبکه و عملکرد مناسب آن گفته میشود. عملکرد مناسب در سازمان ها سبب افزایش راندمان کاری می شوند. بدین ترتیب پشتیبانی شبکه می تواند به رشد کسب و کارها منجر شود.
بر اساس کدام معیارها، مجموعه ما به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز دارد؟
اگر صاحب یا مدیر یک کسبوکار هستید پس با دغدغههای زیر مواجهید و به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز دارید:
- شبکه کامپیوتری شما با مشکل قطعی شبکه روبروست
- کارمندان به اطلاعاتی دسترسی دارند که موردنیاز نیست و میتواند به سازمان شما آسیب بزند
- دائماً برای استفاده از دستگاههای به اشتراک گذاشتهشده با مشکل مواجه میشوید.
- به کارمندان بر اساس نیاز کاری اینترنت اختصاص داده نشده است
- استراتژی خاصی برای زیرساخت سازمان خود در نظر ندارید.
- هر کارمند اطلاعات مربوط را در سیستم خود نگهداری میکند و اطلاعات یکپارچهسازی نشده
- نگران آلوده شدن سیستم ها به ویروسها و بدافزارها هستید.
- ...
بدیهی است که افزایش کارکرد بهینه و بهبود راندمان هدف بسیاری از مدیران سازمانهاست. ازاین رو بر اهمیت استفاده ازخدمات پشتیبانی شبکه از ضروریات هر سازمانی محسوب می شود. هدف از برونسپاری خدمات نگهداری و پشتیبانی شبکه کامپیوتری بالا بردن راندمان کارمندان و بهینهسازی عملکرد یک سازمان است. شما به عنوان مدیر سازمان و یا صاحب کسب و کار، با انتخاب یک شرکت حرفهای در این زمینه ضمن افزایش کارایی و بهرهوری مجموعه خود دیگر دغدغهای در این رابطه نخواهید داشت.
چرا پشتیبانی شبکه به یک دغدغه در سازمان ها تبدیل شده است؟
- آیا برای بکآپ گیری از دیتای خود برنامه ای دارید؟
- آیا نگران دسترسی غیرمجاز به اطلاعات خود هستید؟
- آیا از هزینه یک ساعت از دسترس خارج شدن شبکه سازمان اطلاع دارید؟
- آیا میدانید مهمترین داراییهای هر کسب وکار دیتای آن است؟
- آیا میدانید در سال های اخیر تعداد قابلتوجهی از سازمانها توسط باج افزارها ورشکست شده اند؟
مواردی گفته شده تنها بخشی از مواردی است که از اهمیت نگهداری و پشتیبانی شبکه پرده برمیدارد. همچنین برای ما روشن می سازد که سهلانگاری در آن میتواند زیانهای سخت و جبرانناپذیری را به همراه داشته باشد.
اما خبر خوب این است که تمامی این مشکلات با یکراه حل منطقی قابل پیشگیری است!!! پشتیبانی شبکه
اگر تصمیمی به موقع و جدی برای سپردن شبکه خود به یک تیم پشتیبانی شبکه معتبر و حرفه ای نگیرید ممکن است سرمایه سازمان شما دچار ضرر و زیان شود.
اما ممکن است برای شما سوال شود که چرا شبکه خود را برونسپاری کنیم ؟ چرا از نیروی داخلی سازمان استفاده نکنیم؟
. دلایل مختلف و قانعکنندهای برای این سؤال مطرح است که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.
نیرویی با تخصصهای مختلف
با توجه به گستردگی خدمات شبکه نگهداری شبکه به نیرویی با تخصصهای مختلف نیاز داریم به عنوان مثال میکروتیک، مایکروسافت، ویپ، دوربین مداربسته و... در این حوزه یافتن نیرویی که تخصص کافی در همه این امور داشته باشد کاری بسیار سخت است.
درخواست حقوق بالا
چنین نیرویی قطعا درخواست حقوق بالایی خواهد داشت که بهاحتمالزیاد از مبلغ قرارداد با یک شرکت پشتیبانی شبکه بیشتر خواهد بود. لذا استخدام چنین نیرویی به صرفه نیست.
وابستگی سازمان به یک نفر
با استخدام یک نیروی متخصص در همه کارها، سازمان خود را به وی وابسته میکنید بدین ترتیب با بروز مشکل با نیرو، سازمان شما با مشکل روبرو خواهد شد. . درحالیکه شرکت معتبر پشتیبانی شبکه با قرارداد رسمی قابلپیگیری، تعهد دارد به بهترین شکل ممکن از شبکه شما حفاظت و ساپورت نماید.
بررسی مهمترین مزایای برونسپاری خدمات پشتیبانی شبکه
- صرفهجویی در هزینهها
- خدمات تخصصی و بهرهمندی از باکیفیتترین خدمات پشتیبانی شبکه
- صرفهجویی در زمان
- آرامش خاطر و تمرکز بر کسبوکار
- بهره وری منابع داخلی سازمانها
- تسریع فرآیند توسعه سازمان
- بهبود فرآیند سازماندهی، درونسازمانی
- خدمات منعطف برحسب نیاز سازمان
- دسترسی به آخرین فناوریها و تکنولوژیها در پشتیبانی شبکه
طراحی و پشتیبانی شبکه کامپیوتری
برای طراحی و پشتیبانی شبکه نیاز به شناخت کامل و دقیق از محیط و بررسی هدف سازمان از راهاندازی شبکه کامپیوتری است. این نکته را فراموش نکنید که هدف نهایی از اجرای یک شبکه، رفع نیازهای سازمان است. یک طراح حرفهای نیاز به تجربه و دانش کافی دارد که بتواند با همراه سازی علم و تجربه، دانستههای خود را در محیط پیاده کند.
چرا سازمان ها و شرکت ها به برون سپاری نیاز دارند؟
امروزه روابط برونسپاری پشتیبانی شبکه در سازمانهای محلی یک ضرورت استراتژیک است. بدین ترتیب سازمانها میتوانند بر روند اصلی کسبوکار خود تمرکز کرده و به اهداف خود فکر کنند.. برای اینکار می توانند با کاهش هزینههای عملیاتی، منابع برونسازمانی را در خدمت اهداف سازمانی خود داشته باشند.
مراحل راهاندازی شبکه و پشتیبانی آن
نیازسنجی شرکت کارفرما
ابتدا لازم است با مدیران سازمان به بررسی نیازهای مدنظر پرداخت. مرحله بعدی کار بررسی نوع شبکه و سختافزارهای لازم و ... برحسب بودجه و نیاز سازمان است. درنهایت گزارشی از روند فعالیت به مدیران سازمان داده میشود و طراحی شبکه آغاز میشود.
طراحی شبکه با حداکثر راندمان
طراحی ضعیف یا نادرست شبکه سبب مشکلات بسیاری میشود که یکی از آنها افت سرعت و تأخیر در ارتباطات درونسازمانی است. از این رو لازمه این مرحله، دانش و تجربه است
تحلیل ارتباطات، اجرا و پیادهسازی شبکه
قدم بعدی بهرهگیری از نیروی حرفه ای برای اجرای بدون نقص شبکه است. زیرساخت شبکه باید بهگونهای اجرا سود که با کمترین میزان آسیب پ در آینده مواجه شود. ضمن اینکه اجرای استاندارد و صحیح شبکه امکان خطایابی را آسانتر میکند.
مستندسازی
پس از اجرای کامل کار کلیه عملیات طراحی و اجرا بهصورت مستند به کارفرما تحویل داده خواهد شد. مستندسازی شامل موارد زیر خواهد بود.
1- نقشه محل استقرار سوئیچها، روترها، سرورها و ...
2- نقشه راههای ارتباطی بین طبقات و ساختمانها...
3- لیست تعداد و مدل تجهیزات موجود در اتاق سرور مانند سوئیچها، روترها، سرورها، رکها و تجهیزات دیگر