پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و اصول نگهداری آن

پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و اصول نگهداری آن

پشتیبانی شبکه، در سازمان ها و شرکت ها به یک اصل الزامی و ضروری مبدل گشته است. چرا که شبکه کامپیوتری با کارکرد عالی به افزایش راندمان کلی سازمان کمک ویژه ای خواهد کرد.

بایگانی

پشتیبانی و نگهداری شبکه

شنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۲ ق.ظ

سوالات متداول استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه

شرکت‌ها و سازمان‌ها برای افزایش کارایی خدمات خود نیاز به هماهنگی بیشتر بین کارمندان در قسمت های مختلف دارند لذا  اقدام به استفاده از شبکه های کامپیوتری میکنند و بعد از کمی جستجو با پرسش ها و چالش های متفاوتی روبرو میشوند . آنها ممکن است از نحوه پاسخ دادن به این سوالات اطلاعی نداشته باشند وسردرگم شوند . در ادامه به سوالات متداول استفاده از خدمات برون سپاری پشتیبانی شبکه پرداخته و پاسخ های قانع کننده و مناسبی برای آنها خواهیم داشت

1_استفاده از شرکت های پشتیبانی شبکه و یا سپردن به کارشناس IT?

سازمانها و کسب و کارها برای افزایش کارکرد خدمات و رضایت مشتریان باید ازتکنولوژی های روز استفاده کنند . اما زمان و تخصص کافی برای پیاده سازی شبکه های کامپیوتری ندارند، برای همین بدون بررسی شرایط و گزینه های مختلف  سریعا اقدام به استخدام متخصص پشتیبانی شبکه می‌کنند و راه اندازی شبکه خود را به وی میسپارند اما ایرادات این مساله چیست؟

مهم ترین ایراد این است که بحث شبکه شامل سخت و افزار و نرم افزار است و تخصص های زیادی لازم دارد مانند میکروتیک ،سیسکو،مایکرو سافت ،ccna و ccnp و واضح است که همه این تخصص ها در توانایی یک نفر نیست و یک نفر به تنهایی زمان کافی برای پرداختن به این تخصص‌ها را ندارد . بااستخدام کارشناس پشتیبانی شبکه ،شبکه سازمان متکی به یک نفر میشود و در عدم حضور وی، شبکه سازمان با بحران میتواند مواجه شود .تصورکنید بکاپ سرور یک سازمان بامشکلی مواجه میشود وکارشناس پشتیبانی شبکه هم در سازمان حضور ندارد مدیران سازمان برای حل هرچه سریع تر این مشکل با شرکتهای پیمانکاری خدمات شبکه تماس میگیرند و این شرکت های پیمانکار در ازای انجام پروژه هزینه هنگفتی را درخواست میکنند و بدیهی است که متخصص شبکه هیچ مسئولیتی در قبال این مساله نخواهد پذیرفت

نوع برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه بسته به شرایط و موقعیت و نیاز کارفرما متفاوت است اما امتیاز های زیادی دارد که در ادامه بررسی میکنیم

  • کاهش هزینه‌ها (کاهش هزینه های نیروهای کار)
  •  افزایش راندمان
  • تمرکز بر اهداف اصلی/ استراتژی
  • افزایش انعطاف پذیری سازمان جهت حصول تطابق با شرایط ناپایدار تجاری و کاری
  • کاهش هزینه های معمول در بخش تجهیزات و خدمات شبکه
  • ایجاد تغییرات و نوآوری ها و افزایش دارایی های معنوی
  • افزایش اعتبارات نقدی و ارزی سازمان

 

2_چگونه استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه باعث صرفه جویی در هزینه ها میشود؟

یک مجموعه سازمانی با وسعت کم برای استخدام یک کارشناس  پشتیبانی شبکه باید هزینه زیادی بکند و این در دراز مدت اصلا به صرفه نیست. همچنین اگر در صورت عدم حضورکارشناس ، سازمان در 24ساعت شبانه روز با بحران روبرو شود مدیران سازمان باید میلیون ها تومان هزینه کنند تا شرکت های خدمات و پشتیبانی درآن ساعت اقدامی برای حل مساله بکنند .

درقرارداد برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه، پیمانکار در هر ساعت از شبانه روز موظف به ارائه خدمات پشتیبانی است و همین باعث آسودگی خاطر مدیران یک سازمان درهر ابعادی می‌شود و آنها میتوانند به اولویت های اصلی مجموعه خود بپردازند تا به اهداف خود برسند.

 

3_ چگونه یک شرکت پیمانکار را انتخاب کنیم

هرسازمان و شرکتی با توجه به خدماتی که ارائه میدهد به خدمات متناسب با خود نیاز دارد لذا مدیران باید شرکت های مختلف و خدماتشان را سنجیده و برحسب نیازشان یک شرکت را برای برون سپاری خدماتشان انتخاب میکنند. در ادامه به چند ویژگی مهم اشاره میکنیم که هر شرکت پیمانکاری تخصصی باید دارا باشد!

  • به کارگیری همه متخصصین در همه زمینه های نرم افزاری ،سخت افزاری شبکه
  • مجرب بودن و تجربه بالای کاری
  • پشتیبان گیری منظم از اطلاعات شبکه
  • برقراری ارتباط تلفنی بین کاربران (سانترال ، ویپ ...)
  • مستند سازی شبکه
  • Ontime  بودن
  • پیگیری مستمر وضعیت شرکت

 برون سپاری شبکه چه خدماتی را شامل می شود؟

  • پشتیبانی سخت‌افزار

    خدمات پشتیبانی شبکه و سختافزار ، شامل پشتیبانی و نگهداری و همچنین تعمیر و تجهیز و به روز رسانی کلیه تجهیزات سختافزاری در حوزه آیتی و شبکه، مانند تجهیزات پسیو شبکه، سرورها، رک، سوئیچ، روتر، دوربینهای مداربسته، سیستم برق اضطراری UPS، سیستمهای کامپیوتری و تجهیزات اداریمی باشد.

پشتیبانی نرم‌افزار

خدمات پشتیبانی نرم‌افزار شبکه بخشی از خدمات (active network ) است که شامل نگهداری از نرم‌افزارها، رفع ایرادات ، پیشگیری از وقوع ایرادات و مشکلات، نصب نرمافزارهای شبکه، نصب و آپدیت ویندوز سرور، حفظ و نگهداری اطلاعات و دیتاهای شرکت است. بکآپگیری و پشتیبان گیری از تمامی اطلاعات و نرمافزارهای موجود و مستندسازی تمامی اطلاعات مرتبط با شبکه را نیز شامل می شود

خدمات پشتیبانی به‌صورت تلفنی:

برای حل بعضی از مسائل پشتیبانی شبکههای کامپیوتری میبایست به‌صورت تلفنی و شفاهی از کارشناسان  پشتیبانی شبکه پرسیده شود تا کاملا مساله رفع شود.

خدمات پشتیبانی از راه دور  به‌صورت ریموت:

 برای حل بعضی از مشکلات نیاز است تا کارشناسان پیمانکار شبکه به سیستم موردنظر از راه دور ریموت بزنند و مشکل کاربر را مستقیماً بر روی سیستم حل کنند.

خدمات پشتیبانی شبکه به صورت حضوری:

در بعضی از اوقات لازم است تا کارشناس به صورت حضوری  درمحل مشتری اقدام به حل مشکلات شبکه نماید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی