پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و اصول نگهداری آن

پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و اصول نگهداری آن

پشتیبانی شبکه، در سازمان ها و شرکت ها به یک اصل الزامی و ضروری مبدل گشته است. چرا که شبکه کامپیوتری با کارکرد عالی به افزایش راندمان کلی سازمان کمک ویژه ای خواهد کرد.

بایگانی

شرکت پشتیبانی شبکه و وظایف آن

سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۰۳:۴۹ ب.ظ

 

شبکه های کامیپوتری به عضوی اساسی و مهم در سازمان ها تبدیل شده است. شبکه با آسان سازی فرآیند انتقال اطلاعات درون سازمانی، تسهیل فرآیند اداری و اتوماسیون اداری نقش بسیار پر کاربردی در شرکتها و مجموعه ها دارد. اما لزوما راه اندازی شبکه کافی نیست اما چگونه؟

پشتیبانی شبکه را مجموعه اقداماتی میدانیم که پس از راه اندازی شبکه در سازمانها و یا شرکت ها به آن نیاز داریم. به بیان بهتر راه اندازی شبکه در سازمان برای توسعه کسب و کار، اتوماسیون اداری و همچنین ارتباط آسان کارکنان کافی نیست. بلکه لازم است شبکه توسط متخصص پشتیبانی شبکه به طور 24 ساعته تحت نظر باشد تا از خطرات احتمالی بتوان جلوگیری کرد. هدف از پشتیبانی شبکه این است که بتوان بستری بهینه و مفید در شبکه فراهم نمود تا کارمندان و مدیران بتوانند با آرامش و راندمان بالا بر کارها و اهداف خودتمرکز کنند.

تیپ پشتیبانی شبکه وظیفه دارد تا ضمن نگهداری و حفاظت از شبکه

  • از سیستم ها، سخت افزارها و نرم افزارها حفاظت کند
  • زیر ساخت های ارتباطی شبکه را توسعه و ارتقا دهد.
  • نرم افزار و سخت افزارهای جدید در شبکه نصب کند
  • ...

پشتیبانی شبکه در اصل یک مفهوم است که با حفاظت و نگهداری از شبکه سبب توسعه یک کسب و کار یا سازمان می شود.

مراحل کاری پشتیبان شبکه چگونه است ؟

نیازسنجی :

یک پشتیبان شبکه باید پس باید که بعد از تماس مشتری سریعا ببینند که نیاز مشتری چیست؟ پشتیبان باید متناسب با آن مجموعه راهکار ارائه دهد و مشکل مجموعه را رفع کند. پس از بررسی ها فعالیت انجام می شود. گاهی ممکن است که اصلا سازمان قبل از مشکل نیازمند پشتیبان باشند و بخواهند که قرارداد پشتیبانی ببندند. پس از دریافت تماس از سوی مجموعه ها، در بررسی های اولیه، با توجه به نیاز و وسعت هر مجموعه طرح پشتیبانی متناسب با آن مجموعه را ارائه خواهیم کرد. پس از عقد قرارداد، بررسی های تکمیلی شروع شده و فعالیت صورت می گیرد.

بررسی شبکه و مستند سازی:

  • بررسی شبکه موجود از لحاظ نوع ارتباط (کابلی یا بی سیم)، تعداد سرورها، تعداد کلاینتها، نوع سرورها، نوع تجهیزات در حال استفاده
  • بررسی سرورها از لحاظ سخت افزاری، تست قطعات در صورت نیاز
  • برررسی وضعیت و نحوه کارکرد شبکه
  • بررسی سرویس های نصب شده روی سرورها
  • بررسی نحوه ارتباط سرورها و کلاینتها با اینترنت
  • بررسی نرم افزارهای کاربردی و سامانه های مورد استفاده در سازمان
  • تهیه شناسنامه از تجهیزات سخت افزاری

 

استاندارد سازی:

 پس از آماده سازی اطلاعات و نیز آماده بودن بستر جهت استاندارد سازی شبکه کارشناسان شرکت شروع به رفع ایرادات و نیز ارائه پیشنهاد به منظور بهبود اوضاع و نیز اصولی سازی شبکه با توجه به استاندارداهای شبکه خواهند کرد.

 ارائه راهکار : 

با توجه به نیاز سازمان و نیز امکانات در دسترس و یا قابل فراهم، راهکارهایی به منظور رشد و بهبود فعالیت های سازمانی ارائه خواهد شد تا در صورت موافقت و امکان راه اندازی، سرویس موردنظر روی شبکه فعال و قابل استفاده گردد.

چکاپ دائم: 

کارشناسان پشتیبانی با توجه به برنامه ریزی و نیاز سازمان به صورت مستمر اقدام به بکاپ گیری و همچنین چکاپ شبکه به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل را انجام میدهند.

 همه ما میدانیم داشتن یک تیم  پشتیبانی شبکه و سخت‌افزار برای کسب‌وکار چقدر تأثیرگذار و مهم است و همچنین باعث افزایش کارآیی و بهره وری آن شرکت خواهد بود. ، هزینه‌های ناشی از خسارات  احتمالی و نداشتن یک تیم پشتیبان شبکه به مراتب بیشتر از هزینه‌های داشتن یک تیم پشتیبانی و نگهداری شبکه است.مانیتورینگ و تعمیر و نگهداری شبکه کامپیوتری و مشکلات نرم افزاری و سخت‌افزاری باید به‌صورت لحظه‌ای و مستمر انجام پذیرد.

پشتیبانی شبکه پارمونت با درک درست نیاز های سازمان شما میتواند به درستی خدمات شبکه را به سازمان شما ارائه دهد.

 

 

 

 

منبع:https://bit.ly/3dORVK3

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی